‘Startklaar voor het schrijven’ is de titel van het groepsprogramma dat hoort bij het meetinstrument WRITIC (Writing Readiness Inventory Tool In Context). Tijdens deze workshop krijg je informatie over hoe je een groepsprogramma opzet en leer je hoe je vanuit een ‘sterkekantenbenadering’ kinderen stimuleert, motiveert en interventies uitvoert. Binnen het kader van deze vorming combineren we de theorie met veel praktische oefeningen, zodat je de nieuwe kennis en vaardigheden daarna direct in je eigen praktijkcontext kunt gebruiken.
Het WRITIC-groepsprogramma is ontwikkeld voor de oudste kleuters die op basis van de WRITIC nog niet startklaar zijn voor het leren schrijven. Het programma is gericht op het stimuleren en verbeteren van de papier- en pentaken bij deze kleuters en draagt eraan bij dat ze beter voorbereid zijn op het leren schrijven. Dit programma vindt plaats in de klas en wordt gegeven door een kindertherapeut of een gespecialiseerde leerkracht in samenwerking met de leerkracht van de kleuterklas en de ouders.
Doelgroep
Kinderergotherapeuten, kinderkinesitherapeuten, kinderoefentherapeuten en (zorg)leerkrachten uit het basisonderwijs. Ook professionelen die de studiedag rond de WRITIC niet gevolgd hebben, kunnen deze studiedag rond het WRITIC-groepsprogramma in principe meevolgen, maar er wordt aangeraden om voorafgaand wel eerst de studiedag te volgen.
Lesgevers
Liesbeth de Vrie
Irene ten Haaf
Kinderergotherapeuten, kinderkinesitherapeuten, kinderoefentherapeuten en (zorg)leerkrachten uit het basisonderwijs. Ook professionelen die de studiedag rond de WRITIC niet gevolgd hebben, kunnen deze studiedag rond het WRITIC-groepsprogramma in principe meevolgen, maar er wordt aangeraden om voorafgaand wel eerst de studiedag te volgen.
€205